Waarom bedrijven die zich focussen op data de race winnen

Waarom bedrijven die zich focussen op data de race winnen

Analytics: The speed advantage

Gratis downloaden
4 februari 2015

In 2014 vond er een aantal grote verschuivingen plaats in de wereld van big data. Uit onderzoek blijkt dat steeds meer bedrijven zich onderscheiden door snelheid. Door data en analytics gedreven operaties, waarbij de focus op snelheid ligt, hebben een dusdanig grote impact op de prestaties en de concurrentiepositie van de organisatie, dat hun niets anders rest dan te proberen op eenzelfde manier data te verkrijgen, te analyseren en hierop te handelen.

4 belangrijke verschuivingen

Deze whitepaper beschrijft een aantal belangrijke uitkomsten van het jaarlijkse analytics-onderzoek van IBM. Uit dit onderzoek, waar meer dan duizend organisaties en leidinggevenden uit zestig landen aan mee hebben gewerkt, blijkt dat er vier belangrijke verschuivingen te zien zijn, die invloed hebben op de digitale markt en de concurrentiepositie:

  1. Een grote meerderheid van de organisaties verdient binnen een jaar de investering in big data terug;
  2. Customer centricity domineert nog steeds de analytics-activiteiten, maar organisaties lossen dankzij big data ook steeds vaker operationele vraagstukken op;
  3. De integratie van digitale mogelijkheden hebben ervoor gezorgd dat bedrijfsprocessen langzaam organisaties doen veranderen;
  4. De drijvende kracht achter big data is niet langer volume, maar snelheid.

Download de whitepaper

Download vrijblijvend de whitepaper Analytics: The speed advantage en lees meer over de verschuivingen in de wereld van big data en analytics en de positie die snelheid van data-collectie, -verwerking- en -analyse in heeft genomen in het geheel.

Gratis downloaden