De basis voor een succesvolle datastrategie

De basis voor een succesvolle datastrategie

Zet data om in strategisch voordeel

Gratis downloaden
17 juli 2018

Elke dag opnieuw wint een organisatie een schat aan informatie uit verschillende kanalen: websiteverkeer, zoekmachinegedrag, apps, sociale netwerken en IoT-apparaten. Deze bron van waardevolle data helpt je bij het uitbouwen van een succesvolle bedrijfsstrategie. Als je tenminste erin slaagt om deze gigantische berg aan data om te zetten in bruikbare informatie. Want een gigantische berg data bezitten is uiteraard nog maar het begin… Ontdek in deze whitepaper hoe je jouw data optimaal kan benutten.

Toekomst voorspellen met Business Insights

De beste manier om antwoord te krijgen op de prangende vraag “Wat gebeurt er in de toekomst?”, is door te kijken naar het verleden. Door een combinatie te maken van historische data en data van buitenaf de organisatie heb je de basis voor een statistische analyse. Business Insights zorgt er dus voor dat je niet meer achteraf gaat analyseren wat er fout ging, dit doe je vooraf.

Mogelijkheden van BI-software

Door BI-software in te zetten is het nog eenvoudiger om orde te scheppen in de data-chaos. Door je data te visualiseren in een dashboard krijg je bijvoorbeeld sneller inzicht in:

  • Real-time status van productieprocessen
  • Real-time marketingtrends en verkoopprestaties
  • Sentimentontwikkelingen binnen de organisatie

Het hele bedrijf, van IT tot HR, heeft op deze manier inzage in de bedrijfsdata en kan op deze manier een vinger aan de pols houden en datagedreven beslissingen doorvoeren.

Praktijkcase: Het Rijksmuseum

Benieuwd hoe dit er in de praktijk uitziet? Deze whitepaper besteedt aandacht aan een praktijkcase van het Rijksmuseum te Amsterdam. Zij stelden zich de vraag hoe ze meer inzicht kregen in hun verkoopresultaten. Hoe pakten ze dat aan en welk resultaat behaalden ze? Je leest het in deze whitepaper!

Gratis downloaden