Dichter bij je klanten met assortimentsoptimalisatie

Dichter bij je klanten met assortimentsoptimalisatie

Met data zet je het assortiment op scherp

Gratis downloaden
17 januari 2019

Retailers willen graag onmiddellijk inspelen op de snel veranderende behoeften en wensen van hun klanten. Dat kan natuurlijk niet als je geen idee hebt wat die behoeften en wensen zijn. Maak je beslissingen gebaseerd op je onderbuikgevoel of aannames, dan is er een grote kans dat je de plank volledig misslaat. Datagedreven beslissingen liggen aan de basis van je verkoopsucces, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Want hoe start je met het omzetten van je data in waardevolle informatie? Assortimentsoptimalisatie helpt jou op weg bij het beter bedienen van jouw klanten.

Assortimentsoptimalisatie? Ik wil meer weten!

Past het aanbod wel bij jouw klanten? Dragen alle producten bij aan jouw omzet? Welke klantgroep is het belangrijkste? Gebruik jouw data om een antwoord te vinden op deze vragen. Zo slaag je erin om jouw assortiment te optimaliseren. De volgende stappen helpen je hierbij:

  • Interne en externe data combineren
  • Klantprofielen opbouwen
  • Lees snel verder in deze whitepaper

Meer weten?

Ontdek in deze whitepaper alle stappen van assortimentsoptimalisatie en enkele praktijkvoorbeelden van bedrijven die je voorgingen in dit proces. Het is tijd om afscheid te nemen van jouw losstaande Excelbestanden en volledig inzicht te krijgen in alle data uit jouw organisatie.

Gratis downloaden