Het geheim achter een geweldige klantervaring

Het geheim achter een geweldige klantervaring

Voldoet jouw organisatie aan de hoge verwachtingen?

Gratis downloaden
18 november 2019

Kan jij je nog de tijd herinneren dat je alles in een winkel kocht? Geen online shop, maar een fysieke winkel. Bij hoge uitzondering bestelde je misschien eens wat via een catalogus of postorderbedrijf, en dan was het altijd maar weer wachten wanneer jouw bestelling zou aankomen. Vandaag is dat wel anders. We zijn inmiddels zo gewend aan online webshops, 24-uurs levering of same-day-delivery en wanneer we in onze mailbox een gepersonaliseerde aanbieding vinden, kijken we hier al lang niet meer verbaasd van op. Als bedrijf is het dus de kunst om te blijven inspelen op de veranderende verwachtingen van de consument, anders word je zo ingeruild voor een concurrent die net dat ietsje meer biedt. Een behoorlijk klus, maar met de informatie en praktijkcases uit deze whitepaper ontdek je hoe ook jij die geweldige klantervaring kunt bieden.

Altijd, en overal: weten wat de klant wil

Het gaat erom dat jouw organisatie precies levert wat de klant wil, via het kanaal wat ze verkiezen en dat op elk moment van hun klantreis. Een behoorlijke uitdaging, maar gelukkig zijn er inmiddels genoeg tools om jou hierbij te helpen. Een hoofdrol is hierin weggelegd voor geavanceerde analytics en kunstmatige intelligentie. Zij helpen je bijvoorbeeld bij:

  • Het testen van marketinguitingen en content om de effectiviteit te bepalen
  • Het verzamelen van alle data die nodig zijn om buyer persona’s op te stellen
  • Het optimaliseren van de klantreis met real-time content en berichten
  • Het aanbieden van ultra-gepersonaliseerde ervaringen en aanbevelingen

Ook een geweldige klantervaring bieden?

Om meer inzicht te krijgen in jouw klanten en een geweldige klantervaring te bieden moet je dus aan de slag met data. Wil je weten hoe enkele toonaangevende bedrijven AI inzetten om hun klantervaring te verbeteren? Ben je benieuwd naar de resultaten die ze behaalden? Download dan snel deze whitepaper en lees onder andere hoe het marketingteam van Conrad Electronics nu zelfstandiger campagnes opzet en hoe een gedeeld platform de samenwerking tussen afdelingen verbeterde.

Gratis downloaden