Managed services en vertrouwen gaan hand in hand

Managed services en vertrouwen gaan hand in hand

Hoe gaan we om met het uitbesteden van IT-beheer?

Gratis downloaden
24 februari 2020

Ga jij bij een lekkage in je huis zelf aan de slag of schakel je de hulp in van een loodgieter? In ons dagelijks leven kiezen we er vaak voor om taken uit te besteden aan professionals; zo houden wij tijd over voor gezin en vrienden. Bovendien weten we zo zeker dat het werk goed wordt uitgevoerd. Ook op de werkvloer zien we steeds vaker dat bedrijven taken uitbesteden aan professionals in plaats van het allemaal zelf te willen doen. Zo houden we meer tijd over voor de kerntaken van onze onderneming. IT-beheer is daar geen uitzondering op. In deze derde whitepaper uit de reeks Survival of the Smartest richten we ons daarom op het actuele thema managed services en de bijhorende state of mind.

Managed services en vertrouwen

Wanneer we kijken naar het uitbesteden van IT-diensten, dan hebben we al snel een hoop vragen zoals:

  • Kan de dienstverlener de dienst echt leveren?
  • Wat mag je precies verwachten van de dienstverlener voor de prijs die je hebt besproken?
  • Kan je makkelijk van de dienstverlener af of zit je voor een lange tijd ‘gevangen’ in een contract?
  • Verlies je veel kennis als je ervoor kiest om taken uit te besteden?
  • Wat besteed je uit en wat doe je zelf?

Eigenlijk gaat het hier voor een groot deel om vertrouwen. Vertrouw jij een dienstverlener met materie waar je zelf niet helemaal in thuis bent? Hoe zit het met het eigenaarschap van jouw data? Vertrouwen is goed, maar toch is het bij zoiets belangrijks als IT-beheer altijd goed om een gezonde dosis wantrouwen te behouden

Hoe werkt vertrouwen in ons brein?

Vertrouwen is dus de basis van managed services, daarom besteedt deze whitepaper aandacht aan hoe vertrouwen precies werkt in ons brein. Hoe ontstaat vertrouwen en hoe bepalen onze hersenen of we iemand vertrouwen of niet? Je leest het hier!

Gratis downloaden