Kennis

Management Informatie is informatie die het management helpt bij het nemen van strategische beslissingen. Business Intelligence en Business Analytics zijn termen die managers kunnen helpen bij het nemen van beslissingen. Er zijn vandaag de dag veel Business Intelligence of Business Analytics tools beschikbaar die middels dashboards inzichten geven waarop beslissingen kunnen worden gebaseerd.

 
 
COVID-19 brengt digitale transformatie in een stroomversnelling

COVID-19 brengt digitale transformatie in een stroomversnelling

COVID-19 heeft een enorme impact op het bedrijfsleven. Er zijn de succesverhalen van de Netflixen en Amazons van deze wereld, maar er zijn er ook verliezers. Middelgrote bedrijven waar de kloof tussen product en dienstverlening en wat de klant verwacht steeds groter wordt. Zij kunnen alleen het tij keren door nu te starten met digitale transformatie. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Hoe ze dat toch lukt, zie je in deze on-demand webinar.

 
Maken data en analytics ons lui?

Maken data en analytics ons lui?

Data en analytics geven bedrijven inzicht in trends die eerder onopgemerkt bleven en leveren verrassende conclusies op. Het is daarom niet vreemd dat data in korte tijd het kostbaarste bezit van een organisatie werden. Maar wat is precies de invloed van de alomtegenwoordige data en analytics op onze hersenen? Maakt het ons juist lui of heel kritisch?

 
Reken af met deze 7 data-struikelblokken

Reken af met deze 7 data-struikelblokken

Een datagedreven organisatie; de stip aan de horizon voor ieder bedrijf. Maar voor middelgrote bedrijven is het in veel gevallen nog steeds een 'ver-van-mijn-bed-show'. Zij hebben namelijk geen data scientists in dienst en hebben geen dure BI-tools ter beschikking. Waar lopen middelgrote bedrijven tegenaan? Hoe dicht je de kloof met enterprises die wel volledig datagedreven werken? Dat lees je hier.

 
Cloud security: beveilig je data online

Cloud security: beveilig je data online

In de cloud werken is helemaal van nu. Het is snel en gemakkelijk. Maar hoe veilig ga jij online met je data om? Vroeger hoefde je je daar geen zorgen te maken dankzij beveiligingssystemen zoals firewalls. Maar deze beschermen niet jouw online data. Hiervoor heb je een nieuw beveiligingsbeleid en strategie nodig. Want alleen dan zijn je gegevens beschermd tegen de buitenwereld.

 
Maak met AI jouw bedrijf slimmer en efficiënter

Maak met AI jouw bedrijf slimmer en efficiënter

AI is niet langer alleen een onderwerp voor science fiction films of een technologie die alleen de grootste bedrijven kunnen inzetten. AI kan ieder bedrijf helpen met het efficiënter inrichten van processen en het optimaal ondersteunen van medewerkers. Tijd om de kracht van AI ook aan het werk te zetten in jouw organisatie. Deze whitepaper laat je zien wat de mogelijkheden zijn binnen jouw bedrijfsprocessen.

 
Managed services en vertrouwen gaan hand in hand

Managed services en vertrouwen gaan hand in hand

Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om hun IT-beheer niet langer zelf te doen maar uit te besteden aan IT-professionals die de IT-omgeving naar een hoger niveau tillen. Toch gaat de beslissing om taken uit te besteden gepaard met een hoop vragen. Deze zijn bijna allemaal terug te brengen naar één ding: vertrouwen. Wanneer vertrouwen we een leverancier? Hoe werkt vertrouwen in ons brein?

 
Kunstmatige intelligentie: vloek of zege?

Kunstmatige intelligentie: vloek of zege?

We maken alles om ons heen slim: horloges, telefoons, thermostaten en deurbellen. Allemaal om ons leven net wat makkelijker te maken. Maar als we steeds meer denkwerk uitbesteden aan robots en software, hoe zit het dan met onze hersenen? Deze whitepaper duikt dieper in het thema kunstmatige intelligentie en onderzoekt wat de invloed van deze technologie is op onze maatschappij en op onze hersenen.

 
De kunst van het onderscheidend vermogen

De kunst van het onderscheidend vermogen

Hoe je jouw producten verkoopt is minstens net zo belangrijk als wat je verkoopt. Deze whitepaper laat zien hoe je kunstmatige intelligentie inzet om jouw customer experience te optimaliseren, welke soort AI welke problemen tackelt en hoe bedrijven AI al succesvol inzetten voor het creëren van een innovatieve en gepersonaliseerde klantervaring.

 
Computervisie: kansen en valkuilen

Computervisie: kansen en valkuilen

Data wordt steeds belangrijker. Met name visuele data speelt een steeds grotere rol in onze samenleving. Door computervisie wordt het verwerken en interpreteren van visuele data eenvoudiger en exacter. Hierdoor kunnen problemen veel sneller gedetecteerd worden en kunnen producten en advertenties persoonlijker worden gemaakt. Lees hier wat computervisie nog meer kan doen en hoe het precies werkt.

 
De sleutelrol van de mens in de digitale transformatie

De sleutelrol van de mens in de digitale transformatie

Veel mensen krijgen het gevoel dat computers langzaam de mens vervangen op de werkvloer. Niets is minder waar; mens en machine vullen elkaar perfect aan. Computers zijn namelijk niet creatief, onvoorspelbaar en kennen geen emoties en intuïtie. Stuk voor stuk kenmerken die mensen uniek én onmisbaar maken. Wil je meer weten over de balans tussen mens en machine? Lees dan snel verder!

 
Afscheid nemen van papierwerk

Afscheid nemen van papierwerk

Onze wereld is volop aan het transformeren van analoog naar virtueel. Niet vreemd dus dat dit ook een behoorlijke invloed heeft op onze manier van werken. Klassieke bureaucratie moet plaats maken voor virtueel werken waar AI centraal staat. De weg erheen is een reis langs 4 fases van werken, in deze whitepaper besteden we aandacht aan de eerste fase: van analoog naar hybride werken.

 
Hoe ziet informatiemanagement eruit in een virtuele wereld?

Hoe ziet informatiemanagement eruit in een virtuele wereld?

Welke invloed heeft de verregaande digitalisering van onze samenleving op informatiemanagement? Zo heeft de overheid niet langer het monopolie op informatie. De verwachtingen van de burgers over de positie en rol van de overheid en het bedrijfsleven veranderen. In dit e-boek ontdek je aan de hand van 3 hoofdstukken de verschillende visies van digitalisering van het werk, de mens en de samenleving.

 
Data inzichtelijk maken met visual analytics

Data inzichtelijk maken met visual analytics

Organisaties verzamelen bergen aan data en proberen hier wegwijs uit te worden. Waar begin je? Datavisualisatie en visuele analytics zijn twee methodieken die veel gebruikt worden. Lees in deze whitepaper wat visuele analytics voor jou kan betekenen, wat de kracht is en meer over de wat en het waarom. Maak je data inzichtelijk en krijg antwoord op al je vragen.

 
Met data-analyses de wereld verbeteren

Met data-analyses de wereld verbeteren

Met data kun je nieuwe businessmodellen ontwikkelen, een strategische voorsprong op je concurrenten nemen en… de wereld een beetje beter maken. Lees in deze whitepaper hoe technologie bijdraagt huiselijk geweld te voorkomen, dieren behoedt voor uitsterven en dodelijke infecties worden vermeden.

 
5 valkuilen bij ongestructureerde data

5 valkuilen bij ongestructureerde data

Iedereen weet het, de hoeveelheden data worden niet kleiner. Dus… er moet iets gebeuren om zo efficiënt mogelijk met onze data om te gaan. Waar zit de frustratie, welke consequenties heeft dit voor jou en hoe pak je het aan? Dit artikel zet de belangrijkste valkuilen voor je op een rij.

 
Artificial Intelligence schept orde in de chaos

Artificial Intelligence schept orde in de chaos

Het creëren van een coöperatieve AI-omgeving (kunstmatige intelligentie) waarin mens en machine naadloos samenwerken vergt meer dan een slimme machine. Slimme systemen inzetten op een manier die wij mensen natuurlijk en intuïtief vinden, is zowel wetenschap als kunst. Deze whitepaper neemt je aan de hand van praktische voorbeelden en illustraties mee in de wereld van kunstmatige intelligentie (AI). Hoe ga jij het inzetten? Lees het hier!

 
Een datastrategie: welke problemen lost u op?

Een datastrategie: welke problemen lost u op?

Organisaties investeren steeds meer in datamanagement. Als u het optimale uit uw data wilt halen, is een datastrategie onontbeerlijk. Deze whitepaper belicht 5 componenten die helpen bij een succesvolle datastrategie.