Kennis

Self Service Business Intelligence is een aanpak waarbij zakelijke gebruikers toegang krijgen tot bedrijfsinformatie en hiermee kunnen werken. Er is bij Self Service Business Intelligence geen betrokkenheid van de IT afdeling. Met Self Service BI krijgen eindgebruikers zelf de mogelijkheid om persoonlijke rapportages en analytische query’s te maken.

 
 
Gaat uw Business Intelligence strategie het maken?

Gaat uw Business Intelligence strategie het maken?

Business Intelligence (BI) is sterk veranderd. Waar het voorheen veelal hulp bij rapportering inhield, richt BI zich nu meer op self-service platforms en dataverkenning voor analyse. Met de recente zevenmijlssprongen in technologie groeit ook de informatiekennis en –kunde van zakelijke gebruikers mee. Lees in deze whitepaper hoe BI er over twee jaar uitziet en wat de drie belangrijkste punten zijn die leidinggevenden moeten weten om het meeste uit BI te halen.

 
Self-service analytics: Keuzehulp infographic

Self-service analytics: Keuzehulp infographic

Voordat een Business Intelligence oplossing wordt geïmplementeerd moet worden bekeken wat de gevolgen en wat de voordelen voor de diverse belanghebbenden zijn. De wensen moeten na de implementatie van een nieuwe Self-Service BI oplossing wel ingewilligd worden. De infographic geeft handvatten bij het maken van een keuze voor een Self-Service BI oplossing.