Wil je analytics tools aanbieden aan jouw klanten?

Wil je analytics tools aanbieden aan jouw klanten?

Lees dan eerst deze 7 overwegingen!

Gratis downloaden
24 april 2019

Al jaren maken klanten dankbaar gebruik van jouw geïntegreerde analytics en rapportage applicaties. En opeens is daar die gloednieuwe applicatie van de concurrent. Voorzien van allerlei visuele extra’s en nieuwigheden. In de kern is jouw product net zo goed, maar toch wordt het steeds lastiger om klanten te overtuigen van jouw meerwaarde dankzij deze nieuwe toeters en bellen. De tijd om ook te investeren in nieuwe, moderne rapportagetools, dashboards en visuele analytics is aangebroken. Maar dan is nu de hamvraag: kopen of zelf bouwen?

Waar schuilt het gevaar?

Wanneer een organisatie voor de keuze staat om zelf een nieuwe BI-oplossing te bouwen of te kopen zijn er een aantal overwegingen op het gebied van geïntegreerde analytics die je niet uit het oog mag verliezen. Doe je het goed, dan helpen de geïntegreerde rapportagemogelijkheden jouw klanten bij het maken van datagedreven beslissingen. Doe je slecht? Dan zullen jouw analytics tools een negatief beeld schetsen van jouw organisatie en de indruk wekken dat je achteroploopt op de concurrentie.

7 overwegingen die je niet over het hoofd mag zien

Deze whitepaper zet 7 punten op een rij die jou helpen bij het uitzoeken of je zelf gaat bouwen of gespecialiseerde software aankoopt. Denk hierbij onder andere aan:

  1. Snel ontwikkelen en uitrollen: Ben je in staat om gebruiksvriendelijke en geïntegreerde BI-tools zelf te ontwikkelen, bouwen en ontwikkelen? Heb je de kennis en mensen in huis om jouw klanten snel te ondersteunen met deze eigen analytics tools?
  2. Kosten: Welke optie levert jouw onderneming het meest rendement op? Om een goed antwoord te krijgen op deze vraag is het belangrijk om alle kosten, direct en indirect, te berekenen over de hele levencyclus van het product.  Vergeet ook niet de middelen en tijd die je nodig hebt om jouw product na implementatie te onderhouden, want klanten verwachten continue updates en aanpassingen aan de tooling.

Wil je weten waar je nog rekening mee moet houden? Ben je benieuwd hoe de Amerikaanse olie- en gasexploitant Zedi dit dilemma aanpakte? Download dan snel deze whitepaper en kies de juiste aanpak voor jouw organisatie en klanten.

Gratis downloaden