Slimmere organisaties bouwen met Analytics & AI

26 februari 2019
Slimmere organisaties bouwen met Analytics & AI

Na een SASchat discussie over Analytics-platforms op Twitter, heb ik nagedacht over de belangrijkste kansen en problemen die naar voren kwamen. Naast de hype rondom AI en datagedreven innovatie, zijn steeds meer organisaties op zoek naar een aanpak om AI-projecten uit een ‘lab’ omgeving te halen en te implementeren in concrete bedrijfsprocessen. Welke stappen zijn nodig voor het gewenste resultaat?

Om organisaties te helpen de juiste stappen te nemen, kwamen we op het idee om een Roadshow te organiseren. Dit voorjaar organiseren we de Roadshow ‘Building a smarter organization with Analytics & AI’ in meer dan 50 steden wereldwijd. Tijdens deze Roadshow hoor je hoe organisaties analytics processen kunnen inrichten rondom de analytics lifecycle en AI-projecten organisatiebreed uitrollen.

Hierbij zijn er drie aspecten van belang:

1. Het begint met keuze en creativiteit

Creativiteit & Innovatie komen tot ontwikkeling in een open omgeving. Jouw organisatie heeft flexibiliteit en vrijheid nodig om het beste analytische talent aan te trekken, een breed scala aan technieken in te zetten en de beste processen te ontwikkelen. Ook heb je de flexibiliteit nodig om meerdere programmeertalen te gebruiken, om data in elke omgeving te analyseren en aan de steeds hogere eisen te voldoen. Kortom, je wilt de vrijheid hebben om de beste keuze te kunnen maken.

2. Maar controle is ook belangrijk

Analytics projecten kunnen soms ook tot chaos leiden. Als je organisatie de controle over de data kwijtraakt, verlies je het vertrouwen in het systeem en de output! Transparantie, governance en beveiliging zijn van essentieel belang voor het vertrouwen in modellen en de resultaten van analytics. Deze worden nog kritischer naarmate je de ontwikkeling, monitoring en verfijning van analytics tools en de bijbehorende processen opschaalt.

3. Combinatie van data, software en creativiteit

Door de combinatie van data, software en creativiteit wordt de toekomst opnieuw gedefinieerd. Immers, wanneer nieuwsgierigheid en vaardigheden samenkomen, is vooruitgang onvermijdelijk.

Roadshow sessie in Nederland

Op 21 maart organiseren we een Roadshow sessie in Amsterdam. Er komen praktijkvoorbeelden aan bod van ING, FPS Finance Belgium en Rijkswaterstaat. Daarnaast zijn er volop mogelijkheden om te netwerken, demo’s te bekijken en dieper op onderwerpen in te gaan met experts en vakgenoten.

Bekijk het programma of schrijf je nu in.