Wat brengt data tot leven?

15 januari 2019
Wat brengt data tot leven?

Alle organisaties kunnen concurrentievoordeel halen uit de analyse van data. Ze beschikken ook allemaal over grote hoeveelheden ervan, al beseffen ze dat niet altijd: intern, maar ook extern via databanken en internet.

Inzicht uit data
Bedrijven die zich voor strategische beslissingen en innovaties baseren op inzichten uit data, zijn productiever en meer winstgevend dan de concurrentie die dat doet op basis van intuïtie, of zoals dat heet: opinion, aldus Egbert Jan Riethof in zijn artikel op mt.nl.

Alles is data
Wie meedoet aan de Nationale Tuinvogeltelling verzamelt data, wie van A naar B reist maakt er gebruik van, net als iemand die zijn DNA-profiel laat onderzoeken. Alle activiteiten van bedrijven, individuen, overheden en instanties zijn – desgewenst – in data te vatten.

Data moet je zien en begrijpen
Data moet je leren zien en begrijpen, oftewel er de juiste vragen aan stellen. Verder is het cruciaal dat data visueel wordt gemaakt. Visuele indrukken gaan namelijk sneller en nodigen uit tot verdere analyse.

Zelf aan de slag
Wilt u leren hoe u data visueel kunt maken? Neem dan deel aan onze tweedaagse training Datavisualisatie. U gaat zelf aan de slag met rapporten en dashboards zodat u leert hoe u de ontwerpprincipes het beste kunt toepassen. U creëert op deze manier betere stuurinformatie voor uw organisatie en voorkomt dat de verkeerde conclusies getrokken worden. Klik hier  voor alle informatie over de training.